02.05.2006
EURO, č.18Febio TV: Trochu jiná televize
Digitální projekt Fera Feniče, plnoformátovou televizi Febio TV, financuje společnost Arca Capital Bohemia. Celková investice by se podle odhadů projektového manažere Arca Capital Karla Štefulíka měla vejít do jedné miliardy korun, největší část padne na vytváření programové knihovny. Roční provozní náklady by se podle něj měly pohybovat okolo tří set milionů korun. „Kdyby se stejným projektem přišel kdokoli jiný, asi by nás nepřesvědčil. Pan Fenič má ale opravdu velké kouzlo a invenci,“ říká ředitel společnosti Arca Capital Pavol Krúpa. Ten vnímá investici jako rizikovou, neboť jde o start-upové financování. Firma nemá žádnou historii, žádný majetek a investor vlastně investuje jen do lidí a jejich nápadů. Na posuzování projektu prý pracovali déle než rok, a i když plánují svoji investici jako pětiletou, očekávají, že možná za dva či tři roky se už u nich budou hlásit zájemci o koupi. „Kromě toho, že jsme projekt detailně studovali, propočítávali a že věříme panu Feničovi, že se umí obklopit schopnými lidmi a Febio TV rozjede a bude dobře řídit, tak také věříme ekonomickým zákonům. A ty říkají, že v případě oligopolu – a v něm se nyní nacházíme – je velký prostor pro nové hráče a že ti vždycky přijdou,“ říká Pavol Krúpa. Febio TV by měla být primárně financována z reklamy. „Televize si nyní mezi sebou rozdělují roční reklamní balík osmi a půl miliardy korun. Očekáváme, že během pěti let jeho hodnota vzroste na zhruba deset miliard a že se nám podaří získat desetiprocentní sledovanost a také desetiprocentní podíl na reklamním trhu,“ uvedl Karel Štefulík. Febio TV chce nabízet inteligentní zábavu pro diváky, kteří ji vnímají jako oddech po návratu z práce. Chce se odlišovat od Novy a Primy a orientovat se na vzdělanější a aktivnější část populace. Bude vysílat jak vlastní pořady (v archivu Febia jsou pořady jako Česká soda, Gen, Oko, či Cestománie), tak nakupovat cizí licence. Jaké konkrétní pořady chystá, nechce prozradit, aby se neopakovala situace s pořadem Výměny manželek, který měli v plánu, ale který jim „vyfoukla“ televize Nova. Štefulík očekává, že digitalizace změní televizní prostor a zažité chápání televizní zábavy. „Televize bude interaktivní, divák si bude moci vybírat, hlasovat, prostě reagovat a ovlivňovat vysílání. Navíc nebude již vázán časem, kdy je konkrétní pořad zařazen do vysílacího schématu, bude si moci pustit vybraný pořad, kdy bude chtít,“ přibližuje vize změny televizního prostoru Karel Štefulík. Interaktivní by měla být i reklama. Pustí-li si divák například Cestománii o Kubě, mohl by k tomu dostat reklamu karibských zájezdů cestovních kanceláří a mohl by si rovnou nějaký zájezd prostřednictvím své televize i objednat. Karel Štefulík, projektový manažer Arca Capital
autoři: Jiří Pšenička (jiri.psenicka@euro.cz) Ondřej Hergesell (ondrej.hergesell@euro.cz) Vadim Fojtík (vadim.fojtik@euro.cz) Pavel Matocha (pavel.matocha@euro.cz) 31.08.2006
REFLEX 35/2006 - ŘEDITEL LOBBISTA28.07.2006
LIDOVÉ NOVINY - Vytvoříme československou televizi25.07.2006
EURO - FERO FENIČ - NA DVEŘÍCH BUDU MÍT CEDULKU: VIZIONÁŘ.25.07.2006
REFLEX - REFORMÁTOR ODCHÁZÍ DO PRAHY22.06.2006
SME - Odchádzajúci Rybníček: SuperStar by som nasadil opät22.06.2006
SME - Rybníček oznámil, že v júli odchádza z STV18.05.2006
RADIOTV - Podrobnosti o rozhodovani RRTV v multiplexu C16.05.2006
DIGIZONE.CZ - Fero Fenič: Program televize Febio povedu osobně.14.05.2006
ČESKÁ MÉDIA.CZ - Nedělní rozhovor: Fero Fenič: Chceme být ti „třetí vzadu“.02.05.2006
EURO, č.18 - Febio TV: Trochu jiná televize12.04.2006
DIGIZONE.CZ - Televize Febio už má dva manažery11.04.2006
MEDIAINFO.CZ - Týden filmových událostí...06.04.2006
MF DNES - Fenič chce lidem dát jinou televizi - Tvůrci Cestománie sázejí také na vlastní pořady05.04.2006
REFLEX - Těšíte se na televizi Febio?06.06.2005
PROFIT - Filmový guru chce vlastní televizi23.12.2004
RADIOTV.CZ - Představujeme projekty DVB-T: Febio TV |